28 augustus 2017

Sherpaan vernieuwt huisstijl


Sherpaan heeft een nieuwe huisstijl en website. Niet alleen de kleuren en lettertypes werden gewijzigd ook kreeg de softwareontwikkelaar uit Veenendaal een nieuw logo. Grafisch ontwerper Karen Mensonides (www.mensonidesign.nl) uit Apeldoorn tekende voor het ontwerp. ,,Ik kreeg een aantal kernwaarden mee die terug moesten komen in de huisstijl. Daaronder was dat Sherpaan webshops helpt te groeien.”

Een andere kernwaarde die terug moest komen in het ontwerp was slimme, snelle en efficiënte software en dat de backoffice software Sherpa van Sherpaan het complete backoffice proces aankan. ,,Sherpa creëert overzicht voor webshopeigenaren en de klanten kunnen meer achterover leunen terwijl de backoffice software het werk doet. Dus zorgeloos en gemak zijn kenmerken”, aldus Mensonides.

Sherpa zorgt voor automatisering vanaf de order tot aan verzending van de bestelling. De grafisch ontwerper besloot de berg uit het oude logo te restylen. ,,Deze staat voor het hogerop helpen van de klanten. Een sherpa is een klimmer, Tibetanen helpen die klimmers naar de top van de Himalaya.”

In het logo van Sherpaan schittert nu een blauwe berg  bestaande uit driehoekjes. ,,Die symboliseren bouwstenen en staan voor ontwikkeling en groei, maar ook voor de modules en het maatwerk dat Sherpaan biedt aan webwinkels.” In de letters van de naam zijn de p en h aan de onderkant schuin afgesneden. ‘Dit symboliseert de stijgende lijn en versterkt dus de berg.’ De gelijkzijdige driehoekjes zijn te draaien, maar passen altijd. ,,En zijn net als Sherpa efficiënt en flexibel.”

Het logo van backoffice software Sherpa zal straks groen zijn en bestaat ook uit driehoekjes. ,,Het beeldmerk van Sherpa is de kern uit het beeldmerk van Sherpaan, want Sherpaan draait niet zonder Sherpa en Sherpa draait niet zonder Sherpaan. De driehoekjes stellen bergjes voor en symboliseren binnen het beeldmerk de bouwstenen – ontwikkeling en groei – modules en maatwerk van Sherpa. De gelijkzijdige driehoekjes zijn te draaien, maar passen altijd en staan voor efficiënte en flexibele software.” Mensonides koos bewust voor de groene kleur. ,,Deze staat voor veiligheid, vernieuwing, groei en komt uit de natuur. Het staat voor Sherpa die meegaat met de laatste ontwikkelingen. Groen straalt ook rust uit.”

Volgens de Apeldoornse is een goede huisstijl belangrijk voor een bedrijf. ,,Het laat toch wel de kern zien van waar je voor staat en je toont je eigen identiteit. Bovendien zorgt het voor herkenbaarheid.” Ze kan niet wachten tot ze haar ontwerp terug gaat zien in belangrijke bedrijfsproducten van Sherpaan, zoals in de beursstand van de softwareontwikkelaar op de Webwinkel Vakdagen. De komende tijd zal de huisstijl verder worden geïntroduceerd.