Dankzij de gecentraliseerde oplossing krijg je direct grip op belangrijke processen.

Met de Sherpa All-In-One backoffice software krijg je optimale controle over je webwinkel en worden belangrijke bedrijfsprocessen geoptimaliseerd en gebundeld in één overzichtelijke totaaloplossing. Krijg direct meer inzicht in je orders, inkopen, voorraadbeheer en verzendingen. Vanaf nu kun jij méér doen in mínder tijd!

Voorraadbeheer


Sherpa neemt het voorraadbeheer volledig over. Je krijgt direct inzicht in je actuele voorraad en eventuele reserveringen. Zo voorkom je dat je artikel verkoopt die reeds gereserveerd zijn voor een andere klant. Heb je backorders en krijg je weer nieuwe voorraad binnen? Sherpa verstuurt je orders op basis van FiFo (First In First Out). Voeg magazijnlocaties toe (pick & bulk) en werk met meerdere zones en magazijnen. Weet je de verwachte leverdatum, dan kun je deze koppelen aan de front-end van je webshop zodat klanten precies weten wanneer ze hun bestelling kunnen verwachten. Helemaal tof, is dat we zelfs de leveranciersvoorraad kunnen inlezen voor je!

Ordermanagement


Met Sherpa heb je direct inzicht in al je orders en zijn deze volledig aan te passen. Vanaf nu hoef je geen orders meer te crediteren en weer opnieuw aan te maken bij wijzigingen. Zolang de order nog niet is ingepakt heb je volledige controle over de bestelling. Moet een order gewijzigd worden en dient de klant bij te betalen? Via Sherpa kun je direct een een betaallink versturen en zodra deze betaald is wordt de order direct vrijgegeven. Met hetzelfde gemak creëer je ook een terugbetaling natuurlijk.

Inkoopadvies


Geen ‘nee’ verkopen? Met Sherpa kun je op meerdere manieren inkoopadvies opvragen. Bestel direct alle backorder items of maak gebruik van Min/Max om vroegtijdig je voorraad weer aan te vullen. Zelfs op basis van historische verkoopdata kan Sherpa je een inkoopadvies geven om te forecasten. Heb je een verwachte leverdatum van je leverancier? Sherpa stuur desgewenst alle klanten een automatische update.

Klantenservice


Een klantenservice die ook écht service verleent, daar worden wij vrolijk van! Sherpa is een krachtige applicatie waarmee je klantenservice direct inzicht heeft in het hele bestelproces en je klanten ook gericht kan helpen bij vragen. Mailen, betaallinks versturen, track & trace gegevens opvragen, aanmaken van retourlabels en vele andere handelingen zijn vanaf nu eenvoudig te regelen. Geen losse systemen, maar alles gebundeld in één pakket.

Snel inpakken & versturen


Dankzij het handige ‘One Touch’ scherm van Sherpa kun je supersnel orders picken, packen en verzenden. Druk direct pakbonnen af of schiet de pakbonnen door naar de Sherpa Mobile App en creëer verzendlabels zodra de laatste artikelen in de doos gestopt zijn. We kunnen direct koppelen met vervoerders als PostNL en DHL, maar ook partijen als Sendcloud en Transsmart zijn eenvoudig aan te sluiten waardoor je binnen no-time labels kunt printen.

RMA Management Module


Met onze RMA module heb je snel inzicht in je retouren en kun je registreren wat er aan binnenkomende goederen in je magazijn arriveert. Heeft je klant meerdere malen hetzelfde artikel besteld uit meerdere orders? Via onze RMA module kun je bijhouden uit welke order de retour komt en voorkom je administratieve fouten en verkeerde terugbetalingen of omruilingen.

Dropshipping


Hoewel je bij dropshipping geen voorraad hoeft te houden van producten die door je leverancier rechtstreeks worden geleverd, wil je wel je leverbelofte nakomen. In plaats van je eigen voorraad, wil je dus ook je voorraad van je leverancier inlezen en registreren. Sherpa kan dit eenvoudig voor je regelen.

Rapportages


Meten = weten en 2x meten = zeker weten! Sherpa bevat uitgebreide rapportage mogelijkheden waarmee je op elk gewenst moment realtime informatie kan opvragen over omzet, voorraad, leveranciers en vele andere soorten informatie. Wil je weten hoe de situatie op een bepaalde dag in het verleden was? Met Sherpa vraag je eenvoudig de stand van zaken op van die dag. Uiteraard krijg je alle rapporten in Excel formaat voorgeschoteld dus je kun er je eigen berekeningen op los laten.

POS module


Maak je gebruik van een afhaalpunt of winkel? Dan is de Sherpa POS module voor jou een goede aanvulling. Online bestelde orders kun je eenvoudig verwerken en afhandelen in de winkel. Heb je meerdere klanten tegelijkertijd, dan kun je orders ‘parkeren’ en weer oproepen als ze aan de beurt zijn. Omdat de POS module direct aan Sherpa is gekoppeld is alle info ook beschikbaar in je winkel. Wil je klant pinnen? Geen probleem, onze CCV koppeling zorgt voor een naadloze integratie van je pin apparaat.

Sherpa Mobile App


Papierloos picken is snel, beter voor het milieu én voor je portemonnee. Het risico dat pakbonnen verdwijnen is volledig te elimineren met de Sherpa Mobile App. Zet te picken orders direct door naar je handheld device en loop de meest efficiënte route in je magazijn. Scan de locatie én het product en voorkom pick & pack fouten. Eenmaal bij de inpaktafel aangekomen kun je direct het verzendlabel afdrukken. Onze app is geschikt voor zowel Android als iOS devices.

Eenvoudig koppelen


Standaard hebben we een aantal ‘out of the box’ koppelingen beschikbaar voor o.a. Magento, WooCommerce en Bol.com Plaza. Heb je een ander webshop platform? Ook dan kunnen we je helpen! Naast webshops koppelen we ook een groot aantal vervoerders zoals PostNL en DHL maar kunnen we ook partijen zoals SendCloud eenvoudig aansluiten. Uiteraard overzichtelijk en geïntegreerd in 1 systeem.

Maatwerk nodig?


Maak je gebruik van systemen waar we geen standaard oplossing voor hebben? Ook dan helpen we je graag en gaan we samen met je in gesprek om te kijken naar de mogelijkheden.

Wij helpen je met

Complete controle in je orderflow

Beter inzicht in de voorraad en inkoop

Het sneller helpen van klanten

Veel sneller picken & packen

De integratie en koppelingen

Onze

Koppelingen