Voorraadbeheer met Sherpa

Als de inkoop van je webshop niet is afgestemd op de verkoop dan moet je NEE verkopen of wordt de levertijd onnodig lang. Sherpa rekent voor je uit wat en waar je moet inkopen. De backoffice software van Sherpaan stelt op basis van de verkoop van de afgelopen periode zelfs vast hoeveel voorraad nodig is.

Laat inkoop over aan Sherpa

Het plaatsen van een inkooporder bij een leverancier kan op veel manieren. De meest eenvoudige is een handmatige bestelling, maar dat kost veel tijd. De inkoop kan ook worden overgelaten aan Sherpa.

De backoffice software berekent op basis van de verkoop de benodigde aantallen die op voorraad moeten zijn, weet de levertijden van verschillende leveranciers, omdoosinstellingen en maakt op basis van je instellingen een keuze voor een voorkeursleverancier.

Sherpa leest voorraad leverancier

Sherpa leest zelfs de voorraad van je leverancier als deze gegevens door de leverancier beschikbaar worden gesteld. Sherpa Backoffice Software kan op basis van de volgende methodes een besteladvies geven:

  • Forecast op basis van historie, ontvangen orders en te verwachten omzet
  • Minimale/maximale voorraad instelling
  • Backorders

Sherpa kan bij goederenontvangst ook labels afdrukken als het artikel geen barcode heeft.

Magazijn op orde met Sherpa

Sherpa geeft inzicht in voorraadbeheer, artikelen en locaties. Heb je één of meerdere magazijnen, dan is deze backoffice software een uitkomst. Sherpa weet wat er op voorraad is en wat is gereserveerd. Desgewenst koppelt het de voorraad terug naar je website. Daarbij kun je zelf bepalen wat de klant te zien krijgt. Sherpa ondersteunt:

  • Locatiecodes
  • Back-up locaties
  • Zones
  • Verzoek voor interne levering ten behoeve van aanvulling van voorraad in het magazijn
  • Verzoek een orderregel door ander magazijn te laten verwerken

Module meerdere magazijnen

Sherpa Backoffice Software kan bij meerdere magazijnen:

  • Magazijn per order te definiëren
  • Verzoek voor interne levering ten behoeve van aanvulling van voorraad in specifiek magazijn
  • Inkooporders plaatsen per magazijn
  • Ontvangst goederen per magazijn inboeken

Sherpa Touchscreen Module

Met Sherpa Backoffice Software is het ook mogelijk om in het magazijn met een touchscreen te werken. De kracht van een aanraakscherm is dat je het product in beeld krijgt en op basis daarvan visueel kunt bepalen of het overeenkomt met de bestelling of levering.

Een ander voordeel van een touchscreen scherm is dat een artikel zonder barcode makkelijker te verwerken is. In de standaard Sherpaversie klik je artikelen zonder barcode door met de muis. Bij de touchscreen module tik je met je vinger op het plaatje. Vooral voor webshops met veel artikelen kan dat voordeel opleveren. Wel blijft scannen van een barcode sneller en is de kans op fouten kleiner.

Diverse webshops werken momenteel al met de touchscreen module van Sherpa. Dat zijn onder meer Agradi en Posters.nl.

Voorraadbeheer voor webwinkels met eigen magazijn

Sherpa uitproberen?

of bel direct

(+31) 0318 - 712089