10 februari 2016

Kampeerperfect


KampeerPerfect heeft meer tijd voor de klant door Sherpaan

De jonge ondernemer Brian Marsman is blij hoe zijn drie webshops en fysieke winkel op het gebied van kampeerartikelen nu lopen. Hij heeft een hectisch jaar achter de rug met vernieuwde webwinkels en nieuwe backoffice software, maar nu staat alles weer op de rit. ‘Door te gaan werken met de backoffice software van Sherpaan en door met onze webshops op Magento over te gaan, hebben we een grote stap in de markt gezet.’

De geschiedenis van het bedrijf begon in 1997 met de opening van Marsman Caravans & Recreatie in Mijdrecht door de ouders van Brian en in 2007 werd online Marsman Shop gestart. In 2010 werd de naam veranderd in KampeerPerfect. Daarbij kwamen later de webshops Kampeergoed en MelamineGoed.

Droom

Het verhaal voor Brian Marsman begint in 2010. ‘Ik dat jaar werkte veel in de winkel van mijn ouders. Zij hadden een caravanbedrijf en via hun webwinkel kwamen af en toe wel wat bestellingen binnen, maar het liep niet denderend.’ Hij volgde op dat moment een opleiding waarin hij zijn ei niet kwijt kon. Marsman stopte met zijn opleiding en ging al zijn tijd in de door hem gestarte webwinkel KampeerPerfect stoppen. ‘Het was een droom die uitkwam.’

Vorig jaar kwam Marsman op het punt dat hij alleen verder kon groeien door extra personeel aan te nemen. ‘We moesten tegen de honderd facturen per dag handmatig intypen. We wilden het liefst geen extra mensen aannemen en vroegen ons af of we het niet anders konden oplossen.’ Via Google kwam Marsman toen bij Sherpaan terecht. ‘Ik zag de video op de website en was gelijk overtuigd.’

Magento

Zo werd dit jaar niet alleen de backoffice aangepakt, maar ook de frontoffice. ‘We werkten met een systeem voor de frontoffice dat achterhaald was en Magento bleek de beste keus om verder te komen.’ De complete uitstralingen van de webshops zijn veranderd. ‘Zo is het aantal stappen bij het plaatsen van een bestelling van vier naar één gegaan. Ook is het aantal hoofdcategorieën verminderd en worden klanten makkelijker door het assortiment geleid.’ Een andere verbetering is dat een klant ook makkelijk een oude bestelling weer opnieuw kan doen.

Marsman is erg te spreken over de backoffice software van Sherpaan. ‘Er kan nog wel wat aan worden verbeterd, maar ik ben heel erg lovend dat dingen die we melden goed worden ontvangen. Het team van Sherpaan ziet ze als top ideeën waarmee ze de software kunnen updaten, ook voor andere klanten.’ Zo groeit de backoffice software van Sherpaan mee met haar klanten.

Klantvriendelijk

Volgens Marsman proberen zijn webshops zich te onderscheiden in klantvriendelijkheid. Dat lukt niet alleen nu veel beter met een nieuwe frontoffice, maar ook met de nieuwe backoffice.

We hebben meer tijd voor de klant.’

Voordat het bedrijf met Sherpa Backoffice Software ging werken, moesten ’s morgens eerst alle facturen met de hand worden gemaakt voordat aan het inpakken van de orders kon worden begonnen.

‘Midden op de dag kwamen we dan vaak in tijdnood en waren in het hoogseizoen vaak nog tot tien uur ’s avonds bezig om alles weg te werken. Nu zijn we rond vijf of zes uur ’s middags klaar.’ De klant weet ook precies waar die aan toe is. Op de website staat welke producten op voorraad zijn en dus als ze voor vier uur ’s middags worden besteld, ook de volgende dag in huis zijn. ‘Er zijn ook veel meer telefoontjes bijgekomen en om die te kunnen beantwoorden hoeven we geen extra werknemer aan te nemen. Sherpa scheelt ons zo’n drie uur werk per dag’, aldus Marsman.

Hoogtepunt

Naast de nieuwe front- en backoffice was er nog een hoogtepunt dit jaar. ‘We kregen te horen dat we in de top 3 zaten qua aantal bestellingen bij onze grootste leverancier. We zijn dus goed bezig.’ Toch was er ook een dieptepunt. ‘Dat was toen onze vernieuwde webshops niet begin maart live konden gaan, juist in het volle hoogseizoen. Daardoor hebben we een aantal maanden minder gedraaid. Pas eind mei – begin juni lukte het wel.’

Ondanks dit ziet Marsman de toekomst rooskleurig. ‘We hebben een leuk team en alle neuzen staan dezelfde kant op. We hebben een enorm kantoor en fysieke winkel met gespecialiseerd personeel waar klanten ook bestellingen kunnen afhalen. We hebben een online assortiment van 20.000 artikelen tegen scherpe prijzen.’ Natuurlijk kijkt Marsman ook wel naar het buitenland. ‘Maar eerst willen we de Nederlandse markt goed bedienen en pas als alles perfect is dan gaan we naar het buitenland.’

Andere Referenties


16 augustus 2017

Op=Op Voordeelshop

16 augustus 2017

Slaaptexiel

16 augustus 2017

Agradi.nl