Minder handelingen door efficiënt orderbeheer

Je kent het vast wel. Een klant heeft een bestelling op je webshop geplaatst maar belt je op omdat er een verkeerd artikel is besteld. Heb jij bijvoorbeeld een Magento shop, dan moet je de order annuleren en opnieuw aanmaken. Als er dan ook nog een bijbetaling gedaan moet worden dient deze ook handmatig nog gemaakt te worden. Dit kost onnodig veel tijd en teveel handelingen. Tijd voor verbetering!

Webshop orders beheren met Sherpa

Sherpa lost veel webshop orderproblemen voor je op. Vanaf het moment dat de order geplaatst is op de website, neem Sherpa het over en ben je flexibel in het beheren van bestellingen.

Een voorbeeld: een klant koopt schoenen in de verkeerde maat en belt met de klantenservice. Vanuit Sherpa kun je direct de foutieve maat uit de order halen en de juiste artikelen toevoegen. Extra veters mee sturen? Ook die voeg je razendsnel toe aan de bestelling. Met hetzelfde gemak pas je adressen aan, kies je een andere verzendwijze en heb je inzicht in alle track & trace gegevens indien het pakket al verzonden is.

Bijbetalen? Sherpa zorgt voor de iDeal betaallink

Indien er bij een aangepaste order bijbetaald moet worden, kan Sherpa een automatische iDeal betaallink meesturen. Uiteraard in een e-mail template in je eigen huisstijl. Zodra de betaling door je PSP is verwerkt is ontvangt Sherpa een terugkoppeling en wordt de order automatisch vrijgegeven voor verwerking. Is er nog niet betaald, dan blijft de order in de wacht staan.

Dropshipment orders verwerken

Er is een aanvullende module beschikbaar voor dropshipments in Sherpa. Hiermee kan je per artikel en leverancier ervoor kiezen om een levering direct door de leverancier uit te laten voeren.

  • Orders verwerken en verzenden buiten je eigen magazijn om
  • Plaatsen van een order bij dropshipment en fulfilment partners (leveranciers) per e-mail
  • Per orderregel bepalen of je wilt dropshippen
  • Alle handelingen worden gelogd

We kunnen zelfs orders automatisch laten plaatsen bij partners en leveranciers. Omdat iedere leverancier hier anders mee om gaat vraagt dit van ons een stukje maatwerk. We denken graag met je mee!

Point of Sale (POS) voor Omnichannel transacties

Je webwinkel combineren met een fysieke winkel kan ook met Sherpa. Onze POS module is een waardevolle toevoeging voor webwinkels met een omnichannel strategie. Met onze module kun je balietransacties verrichten en weborders laten afhalen in je winkel. Het kassasysteem wordt met Sherpa Backoffice Software volledig geïntegreerd. Dit betekent dat artikelen en relaties allemaal beschikbaar zijn in de POS module. De POS-module is zó ontworpen dat met een touchscreen gewerkt kan worden, dit vergroot het bedieningsgemak.

Uniek aan de Sherpa POS module is de volledige integratie met weborders.

Verhoog het niveau van je klantenservice

Met Sherpa heb je altijd alle informatie over een bestelling of klant bij de hand. Omdat je klantenservice veel sneller en beter inzicht in orders heeft kunnen zij veel gerichter antwoord geven op de vragen van je klant. Koppel Sherpa aan ZenDesk, Belco of RobinHQ en krijg direct inzicht in voorgaand klantcontact. Laat notities achter en zie in één oogopslag welke collega’s al reeds gesproken hebben met je klant.

Het specialistische karakter van je webshop wordt hierdoor nog meer versterkt en resulteert in een betere klantbeleving!

Efficiënte orderverwerking voor webwinkels - webshops

Past Sherpa bij jou? We vertellen je graag meer.

of bel:

0318 - 712089