Factureren via Sherpa

Standaard wordt er veel gefactureerd rechtstreeks vanuit de webshops. Wanneer de order is geplaatst, volgt er ná de betaling gelijk een factuur. Hiermee wordt je flink beperkt want orders zijn daardoor niet meer aan te passen. Wil je alsnog wijzigingen doorvoeren, dan zul je creditfacturen moeten gaan maken en dat kost veel tijd.

Sherpa neemt dit proces van je over en factureert pas nádat de bestelling is ingepakt en verzonden. Tot die tijd kun je de order aanpassen en wijzigen zo vaak je wilt. De betaling van de klant is dus al wel binnen, maar de factuur wordt pas verzonden aan het eind van het proces, zoals het wettelijk ook hoort.

Sherpa bewaakt de betaaltermijnen en verstuurt e-mails

Sherpa neemt een groot deel van het factuurproces uit handen. Vanuit Sherpa wordt er gefactureerd en kun je automatisch herinneringen en aanmaningen versturen als je klanten hebt die op rekening kopen. Worden er betalingen gedaan op de bank, dan kun je deze eventueel inlezen via een MT940 bestand of handmatig inboeken binnen Sherpa. Het ‘herinneringsproces wordt automatisch gestopt en de betaling wordt afgesloten.

Binnen Sherpa kun je allerlei e-mail templates configureren welke binnen een vooraf gedefinieerd time-frame worden verzonden naar je klanten. Je hoeft handmatig geen herinneringen te versturen en te mailen.

Past Sherpa bij jou? We vertellen je graag meer.

of bel:

0318 - 712089