Wanneer je veel verkoopt krijg je ook te maken met retouren. Ondanks dat het retourneren van een artikel voor de consument heel gemakkelijk is, is het voor webwinkels vaak een probleem om dit in goede banen te leiden. Het afwikkelen van retouren is vaak een proces voor de ‘vrijdagmiddag’ of de vrije momenten in de planning van de dienstdoende medewerker.
Een goed retourenbeleid kan onderdeel uitmaken van de marketingstrategie van je webshop. Het verhoogt de klanttevredenheid en service imago van je bedrijf. Daarnaast heb je als webwinkel te maken met wet en regelgeving die je verplicht om retouren binnen een bepaalde tijd te verwerken richting de consument.
Het stroomlijnen van RMA’s
Het is belangrijk om je retouren goed te managen. Je wilt de juiste bedragen terugbetalen aan je klanten maar ook grip krijgen op de ‘reden van retour’. Komt een artikel vaak terug omdat deze defect blijkt te zijn, dan kun je daarmee naar je leverancier.
Met Sherpa stroomlijn je het retourproces en verhoog je de klanttevredenheid.