Breng je voorraad in balans
Je wilt zo min mogelijk ‘nee’ verkopen, maar je wilt ook geen onnodig veel voorraad op de schappen leggen. Je wilt het liefste je voorraad weer aanvullen voordat je het laatste exemplaar hebt verkocht. Sherpa helpt je daarom met een aantal adviezen:
- Min/Max: per artikelen kun je een minium én maximum voorraad aangeven. Bij het bereiken van het minimum wordt je voorraad weer tot ‘max’ aangevuld
- Forecasting: op basis van historische data geven we je een inschatting wat je dient te bestellen
- Backorders inkopen: werk je met backorders? Met één druk op de knop koop je direct alle backorders in bij je leveranciers.
Geen handmatig werk meer. Het bijhouden van Excel lijsten is overbodig geworden.
Flexibel & overzichtelijk
Koop je bij meerdere leveranciers je producten in? Dan kun je extra leveranciers koppelen en zelf bepalen waar jij je bestellingen plaatst. Je kunt voorkeursleveranciers instellen, maar met hetzelfde gemak schakel je over naar een andere leverancier.
Vanzelfsprekend:
- Inzicht in levertijden van leveranciers: automatische e-mail richting je klanten met de actuele levertijd
- Rekening houden met minimale bestelhoeveelheden: voorkom onverwachte inkoop & handling kosten
- Opgeven van fysieke info: omdooshoeveelheid, formaat, gewicht, etc.
Vooral wanneer je wat langer met Sherpa werkt, profiteer je van de data welke opgebouwd wordt. Hierdoor kun je op basis van slimme algoritmes inkooporders klaarzetten zonder veel reken- of uitzoekwerk.
Inkooporders supersnel versturen
Met Sherpa ga je tijd besparen op je inkopen. Vanuit handige overzichten kun je direct de gewenste artikelen selecteren en bestellen. Heb je alles in de bestellijst staan, dan kun je hem met één klik direct vanuit Sherpa versturen naar je leverancier in o.a. PDF, XML of CSV formaat.
Wisselende inkoopprijzen
Per inkooporder kun je de inkoopprijzen aanpassen. Koop je dus eenmalig een grotere order met speciale prijzen? Dan registreert Sherpa op basis van FIFO (first in first out) de juiste prijzen en worden deze op de juiste manier meegenomen in de margeberekening.
Inlezen van leveranciersvoorraaden
Optioneel kunnen leveranciersprijzen en -voorraden nog ingelezen worden zodat je deze kunt tonen op de front-end van je webshop. Bied je leverancier ook de mogelijkheid van dropshipmentleveringen, dan kunnen deze direct worden verzonden door je leverancier.
Goederenontvangst
Om je voorraadbeheer sluitend te houden, wordt de vastgelegde inkooporder weer gecontroleerd bij het inboeken van goederen. Binnen Sherpa kun je de inkooporder oproepen en controleren met de pakbon van je leverancier. Dit kan – picken & packen – razendsnel met een barcode scanner waardoor het aantal fouten geminimaliseerd worden.
Hebben artikelen nog geen barcodes, dan kun je deze snel zelf van barcode voorzien. Bij het inboeken van goederen kan onze backoffice software barcodes creëren welke direct geprint worden op een aangesloten labelprinter.