Sherpa biedt ook WooCommerce webshops geautomatiseerde verwerking van orders

Backoffice software Sherpa heeft voor WooCommerce webshops een eigen extensie beschikbaar. Het gaat hierbij om een koppeling met dit platform voor webshops waarbij artikelen, voorraadinformatie en orders worden uitgewisseld. Daardoor zorgt Sherpa dat het hele bestelproces van een geplaatste order tot verzending van het pakket geheel geautomatiseerd verloopt.

Bij deze extensie is WooCommerce leidend bij de producten en bij de voorraad is dat Sherpa. Groot voordeel is dat orders die binnenkomen via WooCommerce automatisch in Sherpa komen en dat in Sherpa alle informatie staat over de klanten en de voorraad van de producten. De order kan na binnenkomst volledig automatisch worden verwerkt tot aan de verzending. Sherpa geeft daarbij inzicht in voorraadbeheer, artikelen en locaties. Ook kan in Sherpa gebruik worden gemaakt van meerdere betaalplatformen en de verzendmethode worden gekozen.

De volgende onderdelen kunnen in overleg worden ingeschakeld:

  • Importeren van artikelen (WooCommerce –> Sherpa)
  • Importeren van orders (WooCommerce –> Sherpa)
  • Importeren van klanten (WooCommerce –> Sherpa)
  • Updaten van de orderstatus (WooCommerce –> Magento)
  • Updaten van de voorraad (WooCommerce –> Magento)

De configuratie van deze extensie is in zijn geheel naar Sherpa gehaald. In WooCommerce hoeft alleen nog maar een ‘key’ te worden ingevuld. Je webshopbouwer kan je hiermee helpen.

Wil je een ander CMS koppelen, dan heeft Sherpaan documentatie beschikbaar om op basis van XML-koppeling informatie uit te wisselen met je webshop. Neem in dat geval contact met ons op over de mogelijkheden.

Voordelen:

  • Tijd en kostenbesparing
  • Meer doen met minder FTE’s
  • Altijd volledig overzicht