Koppeling met Magento

Sherpa heeft voor Magento een eigen extensie beschikbaar. Het gaat hierbij om een koppeling waarbij artikelen, voorraadinformatie en orders worden uitgewisseld. De koppeling is beschikbaar voor zowel Magento 1 als 2.

De volgende onderdelen kunnen in overleg worden ingeschakeld:

Importeren van artikelen (Magento –> Sherpa)
Importeren van orders (Magento –> Sherpa)
Importeren van klanten (Magento –> Sherpa)
Updaten van de order status (Sherpa –> Magento)
Updaten van de voorraad (Sherpa –> Magento)
Updaten van tracking code (Sherpa –> Magento)

De configuratie van deze extensie is in zijn geheel naar Sherpa gehaald. In Magento hoeft er alleen nog maar een “key” ingevuld te worden. Uw webshopbouwer kan u hiermee helpen.

Wilt u een ander CMS koppelen dan hebben wij documentatie beschikbaar om op basis van XML koppeling informatie uit te wisselen met uw webshop neem in dat geval contact met ons op over de mogelijkheden.

Sherpaan krijgt wel vaker de vraag van webshop-eigenaren die een standaard pakket van Magento hebben wat de voordelen zijn om met het standaard pakket van Sherpa Backoffice Software te gaan werken. Sherpaan ziet veel voordelen bij klanten zoals Flinders, Ledworld, Op=Op Voordeelshop,  Datona en Posters.nl die naast Magento ook Sherpa Backoffice Software gebruiken.

Samengevat zijn de voordelen:

• Integratie van track&trace
• Uitgebreide voorraadbeheer
• Orders zijn eenvoudig aan te passen tot het moment van verzending
• Klantenservice heeft de mogelijkheid om orders te splitsen
• Locatiecodes zijn vrij te bepalen; de magazijnmedewerker ziet op de pakbon de locaties, zodat artikelkennis niet nodig is
• Alles wordt op orderregel niveau gearchiveerd inclusief e-mails, etc.
• Bijna alle handelingen zijn geautomatiseerd
• Geen losse modules meer in Magento maar alles geïntegreerd in 1 systeem
• De processen zijn gericht op snelle orderverwerking
• Werken met Sherpa is eenvoudig te leren en er is uitgebreide support
• Relationele database, alles overzichtelijk tab gescheiden per order
• Klantenservice heeft snel toegang tot alle klant-, factuur- en ordergegevens.
• Inkoopadvies op basis van min/max, historie en backorders, koppeling met leveranciers.
• Veel standaard rapportages, zoals bad-best selling products
• Na betalingsverwerking is er inzicht in de marges per order
• Controle op pickfouten door scannen van de barcode van het product
• Backorders worden duidelijk gemarkeerd, krijgen een eigen status mee en komen direct in besteladvies

Resultaat:
• tijd en kostenbesparing
• meer doen met minder FTE’s
• permanent volledig overzicht