Laat je inkoop over aan Sherpa

Inkopen

Het plaatsen van een inkooporder bij een leverancier kan op veel manieren. De meest eenvoudige is een handmatige bestelling, maar dat kost veel tijd. De inkoop kan ook worden overgelaten aan Sherpa. Dit bespaart handmatige handelingen en rekenwerk. Excellijstjes kun je achterwege laten. Onze backoffice software ondersteunt het complete proces.

Inkoopadvies

Sherpa kan overweg met meerdere leveranciers per artikel en kan desgewenst een voorkeursleverancier instellen. Onze backoffice software:

  • geeft inzicht in de levertijden van leveranciers
  • houdt rekening met minimale bestelhoeveelheden
  • geeft omdoosinstellingen
  • berekent de optimale bestelhoeveelheid

Dit besteladvies kan worden gegenereerd op basis van:

  • minimale en maximale voorraadinstellingen
  • backorders
  • historie verkopen en omzet

Vooral wanneer je wat langer met Sherpa werkt, profiteer je van de data in je backoffice en kunnen op basis van slimme algoritmes inkooporders worden klaargezet zonder veel reken- of uitzoekwerk.

Inkooporder

Je plaatst de inkooporder direct bij de leverancier en de inkooporder is vastgelegd.

De inkoopprijzen worden vervolgens geregistreerd bij de inkooporders en worden meegenomen in margeberekeningen. Inkoopprijzen worden op basis van FIFO (First in First Out) geregistreerd. Optioneel kunnen leveranciersprijzen en -voorraden nog ingelezen worden. Bied je leverancier ook de mogelijkheid van dropshipmentleveringen, dan kunnen deze direct worden verzonden door je leverancier.

Goederenontvangst

Om je voorraadbeheer sluitend te houden, wordt de vastgelegde inkooporder weer gecontroleerd bij het inboeken van goederen. Als artikelen barcodes hebben, doe je dit eenvoudig via scancontrole. Hebben artikelen nog geen barcodes? Dit is geen probleem voor Sherpa. Bij inboeken van goederen kan onze backoffice software barcodes creëren en deze worden direct geprint op een aangesloten itemlabelprinter. Je hebt hiervoor geen aparte software meer nodig.