Orderbeheer

De backoffice software van Sherpaan zorgt dat het bestelproces vanaf de geplaatste bestelling tot het afleveren ervan volledig automatisch gaat. De orders worden automatisch ingelezen, gecheckt op beschikbaarheid en daarna verder verwerkt.

Bestellingen beheren met Sherpa

Naast orders die via de website binnenkomen, kunnen natuurlijk ook handmatig bestellingen worden ingevoerd, bijvoorbeeld als een klant een telefonische bestelling plaatst.

Link naar betalingssysteem

Sherpa genereert indien wenselijk e-mails met een link naar je betalingssysteem (iDEAL/creditcard) zodat de handmatig ingevoerde order ook direct en gemakkelijk kan worden (bij)betaald. De backoffice software van Sherpaan wacht met verdere verwerking totdat de betaling akkoord is.

Sherpa heeft standaard de volgende orderfuncties:

  • Ontvangst orders van webshop
  • Handmatig verkooporder plaatsen
  • Margebepaling per order
  • Wijzigen bestelling (automatisch bijbetalingsverzoek, terugbetalingsmelding). De terugbetalingsopdracht wordt weggeschreven in een excel bestand of ClieOp bestand dat is in te lezen door de bank of payment provider
  • Splitsen verkooporder (deelleveringen)
  • Gebruikersregistratie (welke gebruiker heeft de order verwerkt en/of gewijzigd)
  • Filters toepassen bij order verwerking op zones, batches, parcel type, betaal methode, shop, single item orders en custom selections.
  • Verwerken bestelling:
  1. Afdrukken magazijnbonnen
  2. Afmelden magazijnbonnen
  3. Automatisch factureren (instelbaar per e-mail als pdf)
  4. Picking controle systeem door middel van barcodescanning (kan ook uitgezet worden)

Dropshipment

Er is een aanvullende module beschikbaar voor dropshipments in Sherpa. Hiermee kan je per artikel en leverancier ervoor kiezen om een levering niet zelf te leveren vanuit eigen magazijn maar rechtstreeks door de leverancier.

Kort samengevat heeft u de volgende mogelijkheden bij dropshipments in Sherpa.

  • Verwerking en verzending order buiten eigen magazijn
  • Plaatsen van een order bij dropshipment partij (leverancier) per e-mail
  • Dropshipments per orderregel
  • Log van dropshipments per order (bij welke externe partij is een dropshipment-order geplaatst)
  • Splitsen van orderregels: meerdere dropshipmentpartijen per order gecombineerd met eigen magazijn
  • Automatisch plaatsen van order bij een dropshipment partij is maatwerk. Specificaties zijn afhankelijk van specificaties van uw leverancier.

Point of Sale (POS) met Sherpa

Je webwinkel combineren met een fysieke winkel kan ook met Sherpa. Sherpa gaat mee in de ontwikkeling van clicks en bricks. Flinders, Snoerboer, Hypostore, kampeerperfect zijn enkele voorbeelden die zijn gestart met de POS (Point of Sale) module van Sherpa. Hiermee kun je balietransactie verrichten en weborders laten afhalen in de fysieke winkel.

Het kassasysteem wordt met Sherpa Backoffice Software volledig geïntegreerd. Dit betekent dat artikelen en relaties allemaal beschikbaar zijn. De POS-module is zó ontworpen dat met een touch-screen gewerkt kan worden. Dit vergroot het bedieningsgemak
Uniek aan de Sherpa POS module is de volledige integratie met weborders. De volgende functionaliteiten zijn onder meer beschikbaar in het kassasysteem:

  • Anoniem afrekenen of selecteren van een klant via postcode, huisnummer, naam of e-mailadres
  • Klantgegevens toevoegen/wijzigen
  • Kortingen: totaalkorting (euro), regelkorting (%), van/voor
  • Aansturing kassalade en bonnenprinter
  • Bij uitval van de internetverbinding de mogelijkheid om offline te werken. Synchronisatie volgt nadat de verbinding weer tot stand is gekomen.
  • Artikel informatie inclusief vrije voorraad, plankvoorraad, gereserveerde voorraad
  • Tegelijkertijd meerdere orders/kassatransacties openen
  • Mogelijkheid om artikelen na te leveren via de webshop
  • Mogelijkheid om factuur te printen vanuit POS
  • Mogelijkheid om pakbon te printen vanuit POS
  • Kassabeheer: registratie van tellen, afstorten en bijstorten van contant geld en waardebonnen.
  • Optioneel: koppeling met CCV pin automaat.

Klantenservice

Met Sherpa heb je altijd alle informatie over een bestelling of klant bij de hand. Een eigen kennisdatabase kun je gebruiken voor zeer snel en efficiënt beantwoorden van vragen van klanten. Vragen die betrekking hebben op een order worden netjes bij de betreffende bestelling geregistreerd. Taken voor de klantenservice medewerker kunnen worden toegevoegd. E-mail correspondentie naar de klant is netjes bij de order inzichtelijk. Zodoende kan elke medewerker bij een klant zien welke contacten er zijn geweest. Je kunt de klant sneller en beter helpen. Dit maakt je onafhankelijk van de klantenkennis van een helpdeskmedewerker.

Makkelijk retouren verwerken met Sherpa

Orders die te maken hebben met retouren, manco’s en creditfacturen vergen vaak veel werk. Met Sherpa Backoffice Software wordt de verwerking van een zogenaamde RMA order een stuk makkelijker. Van het aanmaken van een RMA order tot de daadwerkelijke ontvangst van het retour gestuurde pakket. De RMA module heeft de volgende mogelijkheden:

  • Aanmaken van een retour of manco (RMA nummer)
  • Statuscontrole van een retour (geregistreerd, retour ontvangen, retourorder aangemaakt, afgerond)
  • Selecteren terug te sturen artikelen op basis van prijzen van de oorspronkelijke order.
  • Verzenden drie typen e-mails:
  1. Bevesiging van een retour
  2. verzoek terugzenden retourartikelen
  3. retour ontvangen

Efficiënte orderverwerking voor webwinkels - webshops

Sherpa uitproberen?

of bel direct

(+31) 0318 - 712089