Diverse betalingsmethoden

Je webshop biedt verschillende betalingsmethoden aan en elke methode vereist een eigen manier van betalingsverwerking. Sherpa Backoffice Software kan omgaan met iDEAL, creditcard, vooruitbetalen, rembours en op factuur (achteraf betalen). Sherpa onderscheidt hierbij twee processen. Het eerste is een bevestiging via je website dat de betaling akkoord is. Dit noemt Sherpa een digitale notificatie.

Het tweede proces is de daadwerkelijke ontvangst van het bedrag op je bankrekening, waarbij het openstaande bedrag netjes wordt afgeboekt. Het maakt voor Sherpa Backoffice Software niet uit of een betaling een enkele betalingsregel is of dat een verzamelbetaling wordt ontvangen van meerdere orders.

Automatisch (bij)betalen door koppeling tussen Sherpa en paymentprovider

Als eigenaar van een webshop is de situatie herkenbaar: een klant plaatst een bestelling in de webwinkel en komt er na het betalen achter dat hij of zij toch nog een ander product nodig had, of toch twee of meer producten in plaats van één.

Bespaar dan veel tijd door gebruik te maken van de (bij)betaal oplossing in Sherpa. De klant neemt contact op met de klantenservice, de bestelling wordt aangepast en de klant moet iets bijbetalen.

De (bij)betaaltool van Sherpa werkt makkelijk en snel:

  • Direct in Sherpa de bestelling van de klant aanpassen.
  • Bij het opslaan van de bestelling verschijnt automatisch een pop-up met een e-mail bericht aan de klant met de vraag om bij te betalen via een betaallink, de e mail eventueel aanpassen en versturen.  Klaar!

Niet meer nodig is de volgende tijdrovende handelingen:

  • Op het betaalplatform inloggen.
  • Handmatig een betaling aanmaken op het betaalplatform.
  • Enkele keren per dag controleren of de betaling ontvangen is.
  • De betaling in Sherpa boeken, aan een bestelling toewijzen en versturen

De (bij)betaaltool in Sherpa zorgt ervoor dat, zodra de betaling is ontvangen bij de eigen paymentprovider (de betalingen worden dus aan de webshop gedaan) het betaalplatform een seintje ontvangt. Daarna wordt deze betaling in Sherpa geregistreerd. Vervolgens wordt de bestelling automatisch verwerkt binnen Sherpa. Dat bespaart veel tijd en geld.

De (bij)betaaltool is een koppeling tussen Sherpa backoffice software en de betaalprovider.

Op dit moment is de (bij)betaaltool beschikbaar voor de volgende betaalplatformen:

  • Ingenico ( voorheen Ogone )
  • Mollie
  • Buckaroo
  • Multisafepay
  • Adyen
  • Pay.nl

Wordt er een andere payment provider gebruikt? Daar kunnen wij ook een koppeling voor maken. Neem hiervoor contact met ons op.

Heeft u nog geen payment provider? Neem contact met ons op, wij kunnen u in contact brengen met een van bovenstaande payment providers met veelal een extra voordelig tarief!

Handmatige / telefonische bestellingen

Voor handmatig aangemaakte bestellingen (bijvoorbeeld voor een klant die de bestelling telefonisch / per fax doorgeeft) kan de (bij)betaaltool ook gebruikt worden. Dit werkt exact hetzelfde als de bijbetaal oplossing.  Bij het opslaan van de bestelling verschijnt vanzelf de popup in Sherpa met de betaal e-mail daarin. De rest werkt zoals hierboven beschreven.

Sherpa uitproberen?

of bel direct

(+31) 0318 - 712089