Diverse betalingsmethoden

Je webshop biedt verschillende betalingsmethoden aan en elke methode vereist een eigen manier van betalingsverwerking. Sherpa Backoffice Software kan omgaan met iDEAL, creditcard, vooruitbetalen, rembours en op factuur (achteraf betalen). Sherpa onderscheidt hierbij twee processen. Het eerste is een bevestiging via je website dat de betaling akkoord is. Dit noemt Sherpa een digitale notificatie.

Het tweede proces is de daadwerkelijke ontvangst van het bedrag op je bankrekening, waarbij het openstaande bedrag netjes wordt afgeboekt. Het maakt voor Sherpa Backoffice Software niet uit of een betaling een enkele betalingsregel is of dat een verzamelbetaling wordt ontvangen van meerdere orders.

Bijbetalingen

Nadat een order is geplaatst kun je een bestelling nog aanpassen, zelfs nadat de betaling al is voldaan. De klantenservice past eenvoudig de order aan in Sherpa. Indien de klant moet bijbetalen,  ontwikkel je hiervoor een ‘betaal-pagina’ waarop de gewenste betaalmethode (bv iDeal, creditcard etc.) gekozen kan worden en de pagina regelt verder de communicatie met je paymentprovider. Voor Ingenico, Mollie, Buckaroo, Multisafepay, Adyen kun je ook gebruikmaken van de (bij-)betaaltool van NiDiDo.

Sherpa uitproberen?

of bel direct

(+31) 0318 - 712089