Body & Fitshop kijkt over de grens
De webshop van Body & Fitshop werkt sinds ongeveer een half jaar met de backoffice software van Sherpaan. Bodyenfitshop.nl werd in 2005 gelanceerd en is sindsdien flink gegroeid. Hoe is dat gelukt? Sherpaan sprak erover met Paul Paulides, Finance & HR manager bij Body & Fitshop.
Is het volgens jou voor een fysieke winkel belangrijk om met een webshop te beginnen om te overleven?
“Dat hangt af van de markt en van je doelgroep af, maar is wel een must in onze branche, gezien de schaalgrootte, de transparantie van markt en dus van de prijzen, en de relatief eenvoudige expansiemogelijkheden van markt en product. Je moet als bedrijf wel altijd vindbaar, zichtbaar en bereikbaar zijn via internet, dat geldt tegenwoordig voor elk bedrijf.”
Waarom hebben jullie ervoor gekozen om de backoffice software Sherpa van Sherpaan te gaan werken?
“We zochten een systeem dat ons zou helpen met het beheren van de voorraad, het sturen op optimale orderpick-looproutes, en met het gecontroleerd afwikkelen bij het inpakken van de orders. Sherpa was het pakket dat de goede verhouding had tussen onze behoefte en de licentiekosten die daarbij hoorden.”
Wat levert dat jullie op?
“Continu inzicht in de actuele voorraad, een minimalisering van het aantal fout geleverde bestellingen en het verkorten van orderpick tijden.”
Hoe is het jullie gelukt om met de verkoop van sportvoeding, dieetvoeding, voedingssupplementen en superfoods marktleider te worden in de Benelux?
“Door een breed assortiment te bieden, tegen de hoogste kwaliteit en door de laagste prijs te garanderen. Voor de klant hebben we een klantenservice die bijna 24/7 bereikbaar is, als er voor 22.00 uur wordt besteld heeft de klant het de volgende dag in huis, we hanteren gratis verzending boven de € 20 en de klant heeft keuze uit vele gratis cadeaus bij alle bestellingen. Uiteindelijk is een goede service erg belangrijk: los vragen en problemen van klanten zo snel mogelijk op!”
In hoeverre draagt de backoffice software van Sherpaan bij aan dit leiderschap?
“Meer output met minder mensen door de geautomatiseerde sturing op looproutes en verhoging van de kwaliteit van de leveringen wat tot positieve reclame leidt.”
De e-commerce markt is constant in beweging. Wat zijn volgens jullie de trends voor de komende tijd?
“Mobiele websites, personalisatie van websites, altijd bereikbaar zijn en klaar staan voor je klanten.”
Jullie zijn volop in beweging. Hoe zien jullie de toekomst?
“Aanhoudende groei. We blijven nieuwe producten onder eigen merk uitbrengen, we blijven ons productaanbod verbreden en expansie naar andere landen in Europa. Daarnaast lanceren we rond de zomer een compleet een nieuwe website.”
Heb je nog advies voor webshops die verder willen groeien?
“Zorg voor het juiste assortiment, de juiste prijs, een goede overzichtelijke website en zorg uiteraard voor een goede service richting je klanten!”
De webshop van Body & Fitshop werkt sinds ongeveer een half jaar met de backoffice software van Sherpaan. Bodyenfitshop.nl werd in 2005 gelanceerd en is sindsdien flink gegroeid. Hoe is dat gelukt? Sherpaan sprak erover met Paul Paulides, Finance & HR manager bij Body & Fitshop.
Is het volgens jou voor een fysieke winkel belangrijk om met een webshop te beginnen om te overleven?
“Dat hangt af van de markt en van je doelgroep af, maar is wel een must in onze branche, gezien de schaalgrootte, de transparantie van markt en dus van de prijzen, en de relatief eenvoudige expansiemogelijkheden van markt en product. Je moet als bedrijf wel altijd vindbaar, zichtbaar en bereikbaar zijn via internet, dat geldt tegenwoordig voor elk bedrijf.”
Waarom hebben jullie ervoor gekozen om de backoffice software Sherpa van Sherpaan te gaan werken?
“We zochten een systeem dat ons zou helpen met het beheren van de voorraad, het sturen op optimale orderpick-looproutes, en met het gecontroleerd afwikkelen bij het inpakken van de orders. Sherpa was het pakket dat de goede verhouding had tussen onze behoefte en de licentiekosten die daarbij hoorden.”
Wat levert dat jullie op?
“Continu inzicht in de actuele voorraad, een minimalisering van het aantal fout geleverde bestellingen en het verkorten van orderpick tijden.”
Hoe is het jullie gelukt om met de verkoop van sportvoeding, dieetvoeding, voedingssupplementen en superfoods marktleider te worden in de Benelux?
“Door een breed assortiment te bieden, tegen de hoogste kwaliteit en door de laagste prijs te garanderen. Voor de klant hebben we een klantenservice die bijna 24/7 bereikbaar is, als er voor 22.00 uur wordt besteld heeft de klant het de volgende dag in huis, we hanteren gratis verzending boven de € 20 en de klant heeft keuze uit vele gratis cadeaus bij alle bestellingen. Uiteindelijk is een goede service erg belangrijk: los vragen en problemen van klanten zo snel mogelijk op!”
In hoeverre draagt de backoffice software van Sherpaan bij aan dit leiderschap?
“Meer output met minder mensen door de geautomatiseerde sturing op looproutes en verhoging van de kwaliteit van de leveringen wat tot positieve reclame leidt.”
De e-commerce markt is constant in beweging. Wat zijn volgens jullie de trends voor de komende tijd?
“Mobiele websites, personalisatie van websites, altijd bereikbaar zijn en klaar staan voor je klanten.”
Jullie zijn volop in beweging. Hoe zien jullie de toekomst?
“Aanhoudende groei. We blijven nieuwe producten onder eigen merk uitbrengen, we blijven ons productaanbod verbreden en expansie naar andere landen in Europa. Daarnaast lanceren we rond de zomer een compleet een nieuwe website.”
Heb je nog advies voor webshops die verder willen groeien?
“Zorg voor het juiste assortiment, de juiste prijs, een goede overzichtelijke website en zorg uiteraard voor een goede service richting je klanten!”