Referenties

Meer dan 200 webshops vertrouwen op onze software om hun e-commerce activiteiten te ondersteunen en te laten groeien. Op deze pagina willen we graag enkele van deze succesverhalen met je delen. Ontdek hoe Sherpaan heeft bijgedragen aan het succes van verschillende bedrijven en hoe onze software hen heeft geholpen om hun online aanwezigheid te optimaliseren en te vergroten.

Flinders is een winkel waar de consument prachtige design meubelen en design lampen ontdekt. Flinders heeft betaalbaar design: van woonaccessoires en design verlichting tot en met tafels en stoelen. Het is de ambitie van Flinders om design voor iedereen bereikbaar te maken. Dit doet zij door te informeren, design te laten beleven en waar nodig een helpende hand te bieden. Flinders verwerkt hierbij op een efficiënte wijze haar weborders en orders in de fysieke winkel met de backoffice software Sherpa van Sherpaan.

Sinds 2010 maakt Smulderstextiel.nl gebruik van de Sherpa Backoffice Software van Sherpaan. Deze software biedt niet alleen een duidelijk overzicht van onze voorraden, maar zorgt ook voor een efficiëntere aanpak van onze in- en verkoopprocessen. Onze klantenservicemedewerkers hebben nu direct toegang tot klantgegevens wanneer er een telefoontje binnenkomt, en in ons magazijn worden labels automatisch afgedrukt met de juiste pakketdienst-indeling. Van begin tot eind verloopt alles soepel dankzij Sherpa. Het is voor ons ondenkbaar geworden om zonder Sherpaan te werken.

Op de Webwinkelvakdagen van 2019 werd het allereerste contact gelegd tussen Sfeer.nl en Sherpaan. Tijdens dit evenement werd al snel duidelijk dat Sherpaan’s software de groeiambities van Sfeer.nl aanzienlijk kon ondersteunen. Het Sherpaan-team heeft deze belofte ruimschoots waargemaakt.

In 2021 werd Sfeer.nl zelfs genomineerd voor de FD Gazellen Awards, een bewijs van hun indrukwekkende groei.

De implementatie van Sherpaan’s software heeft Sfeer.nl aanzienlijke tijd bespaard door het verminderen van handmatige taken. Verzendlabels hoeven niet langer vooraf op kantoor te worden afgedrukt, en er is nu veel beter inzicht in de voorraadniveaus.

Naast het koppelen met Magento en integratie met PostNL en DHL, maakt Sfeer.nl ook gebruik van EDI-koppelingen met hun leveranciers. Dit zorgt voor een echte totaaloplossing en versterkt de efficiëntie van hun bedrijfsvoering.

De eerste gesprekken met Sherpaan dateren al uit 2015. De enorme toename in het aantal bestellingen bleef onverminderd doorgaan, waardoor de bestaande logistieke systemen niet langer toereikend waren. In mei 2019 heeft Drogist.nl definitief de overstap gemaakt naar de software van Sherpaan. Dit heeft geleid tot aanzienlijke verbeteringen in efficiëntie en heeft de weg vrijgemaakt voor ambitieuze plannen in de komende jaren.

In datzelfde jaar heeft Drogist.nl ook een nieuw distributiecentrum in gebruik genomen, wat heeft geresulteerd in aanzienlijke tijds- en foutenbesparingen in inkoop- en orderverwerking.In mei 2019 implementeerde Drogist.nl onze nieuwe software, waardoor een enorme efficiëntiesprong mogelijk werd en de plannen voor de toekomst konden worden verwezenlijkt. Dit alles werd ondersteund vanuit een state-of-the-art distributiecentrum.

Medpets is een toonaangevende online dierenapotheek die dagelijks talloze pakketten verstuurt naar particuliere klanten met huisdieren in de Benelux en Duitsland via de webshops Medpets.nl, Medpets.be en Medpets.de.

Onze operaties vertrouwen op ons zelf ontwikkelde PHP-softwareplatform en ons uitgebreide magazijn. Sinds maart 2013 hebben we met succes de Sherpa Backoffice Software van Sherpaan geïntegreerd. Deze stap heeft ons logistieke proces aanzienlijk verbeterd. Voor de invoering van Sherpa hadden we geen real-time inzicht in de voorraad en baseerden we onze bestellingen op dagelijkse schattingen.

Dankzij Sherpa ontvangen we nu dagelijks besteladviezen voor al onze leveranciers, waardoor het bestelproces efficiënter en sneller verloopt. Bovendien kunnen onze klanten, door het gebruik van Sherpa, direct op de website zien of een product op voorraad is en wat de geschatte levertijd is.

Kortom, de samenwerking met Sherpa heeft Medpets naar een hoger professionalisatieniveau getild, waardoor we beter in staat zijn onze klanten te bedienen en ons logistieke proces te stroomlijnen.

In ons magazijn is onze verkoop sterk afhankelijk van klantentrends en -vragen. Sherpaan speelt hierin een cruciale rol. Dankzij hun software behouden we inzicht in onze voorraad en inkoop, waardoor we onze klanten constant van dienst kunnen zijn en flexibel kunnen reageren op marktveranderingen.

Sherpaan biedt niet alleen voorraadbeheer, maar heeft ons hele bedrijfsproces geoptimaliseerd, waardoor we meer doen in dezelfde tijd. Dit heeft onze efficiëntie enorm verbeterd.

Om onze ambitie om de grootste voetbalshop te worden te realiseren, is het essentieel dat Sherpaan met ons meegroeit. We werken nauw samen en delen regelmatig feedback om samen te groeien.

Betrouwbaarheid is van het grootste belang. Dankzij Sherpaan hebben we alle cruciale informatie centraal beschikbaar, wat onze betrouwbaarheid heeft versterkt. Klanten kunnen altijd op ons rekenen.

Sherpaan voorziet ook in de nodige ondersteuning, essentieel voor onze webshopbetrouwbaarheid. Ze helpen problemen snel op te lossen en houden onze webshop altijd operationeel.